Cukier karmi RAKA!

ŚWIATOWY1 Cukier karmi RAKA!

Czy wiedzieliście, że niemiecki laureat Nagrody Nobla z przełomu XIX i XX wieku, Otto Warburg wykazał, że rozwojowi raka sprzyja spożywanie cukru. Aby komórki nowotworowe mogły rosnąć i atakować zdrowy organizm, potrzebują energii pochodzącej z glukozy, będącej m.in. składnikiem słodyczy. Jeżeli więc spożywasz dużo cukru możesz wyhodować raka. Ważnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi nowotworów jest także nadmiar insuliny we krwi.

Dyrektor generalny WHO we wprowadzeniu do raportu Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem pisze m.in. o tym, że nawet 80 proc. zachorowań na nowotwory może wynikać z wpływu czynników zewnętrznych takich jak środowisko i styl życia.

Dieta naszych przodków składała się w większości i z owoców i jarzyn, niewielkiej ilości mięsa i zapewniała równowagę między kwasami tłuszczowymi (omega – 3 i omega – 6). Nie było w niej mąki i prawie w ogóle cukru. Aktualnie aż 56 proc. spożywanych przez nas kalorii, pochodzi ze źródeł, które wcześniej nie istniały.

Dr David Servan – Schreiber w książce „Antyrak” pisze, że nasze geny rozwijały się w środowisku, gdy w ciągu roku na osobę przypadały dwa kilogramy cukru w miodzie. Pod koniec XX wieku natomiast osiągnęło ono wielkość 70 kilogramów. Od dawna wiadomo, że kobiety otyłe częściej zapadają na raka piersi. Z badań wynika, że ma to związek z podwyższonym poziomem insuliny we krwi u pań otyłych. Wzrasta ona wtedy, gdy organizm musi przetworzyć dużo glukozy.

Cukier odżywia komórki i sprawia, że rosną szybciej. Stanowi więc idealną pożywkę dla guzów. Potwierdzenie, że ludzie chcący chronić się przed rakiem powinni ograniczyć w swojej diecie spożycie cukru, można znaleźć w wielu publikacjach naukowych.

Czy wiesz, że Azjaci pięć do dziesięciu razy rzadziej zapadają na nowotwory, niż mieszkańcy krajów wysoko uprzemysłowionych, ponieważ spożywają produkty o niskiej zawartości cukru.

Poziom cukru we krwi podnoszą:

  • białe pieczywo przyrządzane na drożdżach piekarskich
  • biały ryż, makaron (szczególnie zbyt długo gotowany)
  • płatki śniadaniowe
  • słodzone napoje i soki
  • napoje gazowane
  • cukierki i przekąski.

 Na obniżanie cukru we krwią wpływają:

  • cebula
  • czosnek
  • goździk
  • cynamon.

Autor: Edyta Litwiniuk

Udostępnij ten post przez

4 Komentarze

  1. Fajnie, że pamiętasz o cukrzykach. Dziś światowy dzień walki z cukrzycą i można dodać, że z rakiem bo faktycznie powiązane jest to bardzo.

    Napisz odpowiedź
  2. Cukier i pszenica największe zagrożenie współczesnego świata!

    Napisz odpowiedź

Odpowiedz na „KatrinaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge