Dieta ciężarnej – czyli jak nadmiernie nie przytyć w ciąży?

dieta dla ciężarnej Dieta ciężarnej – czyli jak nadmiernie nie przytyć w ciąży?

  1. Węglowodany proste, należy ograniczyć do minimum. Należą do nich: cukier, miód, dżemy, ciastka, cukierki, wyroby czekoladowe.
  2. Owoce, soki owocowe, przetwory owocowe należy spożywać w ograniczonych ilościach tylko do godziny 18.
  3. Soki owocowe należy pić rozcieńczone z wodą w stosunku 1:1 (pół szklanki soku + pół szklanki wody-nie więcej niż jedna szklanka tak rozcieńczonego napoju do jednego posiłku).
  4. Przeciwwskazane są słodziki oraz produkty, które zawierają je w składzie.
  5. Węglowodany złożone zawarte przede wszystkim w przetworach zbożowych: pieczywie pełnoziarnistym, makaronach pełnoziarnistych, grubych kaszach, ryżu dzikim i brązowym, płatkach owsianych, jęczmiennych, suchych nasionach roślin strączkowych należy spożywać w kontrolowanych ilościach.
  6. Produkty zawierające węglowodany złożone powinny wchodzić w skład każdego posiłku.
  7. Połowa zapotrzebowania na białko, powinna być pokryta przez białko pełnowartościowe pochodzenia zwierzęcego (chude mięso, ryby, jaja, mleko i przetwory mleczne).
  8. Należy spożywać produkty pochodzenia zwierzęcego z niską zawartością tłuszczu.
  9. Powinno się ograniczyć podaż tłuszczów zwierzęcych na korzyść tłuszczów roślinnych oraz kwasów omega 3.
  10. Kobiety ciężarne powinny unikać produktów i potraw tłustych.
  11. Wskazane są następujące techniki kulinarne: gotowanie w wodzie i na parze, pieczenie w folii lub pergaminie, duszenie w sosie własnym bez obsmażania, grillowanie (wyłącznie na tackach). Smażenie jest przeciwwskazane.
  12. Warzywa należy spożywać do każdego posiłku głównego (a najlepiej do każdego posiłku).

fot. Fotolia

Autor: Edyta Litwiniuk

Udostępnij ten post przez

3 Komentarze

  1. Pani Edyta czy jak Pani była w ciąży to stosowała się Pani do tych rad powyżej czy robiła coś jeszcze? Nie chcę za dużo przytyć w czasie ciąży bo jestem modelką i chcę szybko wrócić do pracy o porodzie dlatego chciałabym by mi Pani napisała. Proszę mi również napisać jak mogę się z Panią skontaktować w sprawie rozpisania diety i na trening personalny bo nie wiem czy Pani czyta takie komentarze albo czy w ogóle one do Pani dochodzą

    Napisz odpowiedź
  2. Takie zasady stosowałam przed ciążą. Dieta, bieganie, ćwiczenia. W ciąży trzeba trochę odpocząć, jeść rozsądnie. Dzieciaczkom potrzeba zarówno cukru jak i tłuszczu. Wszystko z umiarem drogie Panie :) A dietę i walkę o figurę proponuję zacząć po porodzie, gdy nie będzie to ingerować w rozwój maluszka ;) Ja daję sobie 3 miesiące na odzyskanie kondycji :) Wiem, że się uda. Kasia, 6.5 miesiąc ciąży, +1.5 kg. Pozdrawiam przyszłe mamuśki!

    Napisz odpowiedź
    • Zgadzam się z Tobą Kasiu w zupełności. Umiar jest najważniejszy :-) we wszystkim.Życzę Ci szczęśliwego rozwiązania :-) Dziękuję, że odwiedziłaś moją stronę i zapraszam częściej :-)

      Napisz odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge