Jak zacząć biegać?

with Brak komentarzy
  • 581719 627193053972860 1497022441 n Jak zacząć biegać?
  • IMG 5408 Jak zacząć biegać?
  • IMG 5397 Jak zacząć biegać?

Cały czas powtarzasz, ze nie masz czasu na trening, a tak bardzo chciałabyś schudnąć. Zacznij biegać! Nie ma nic prostszego!

Biegać możesz wszędzie, nie potrzebujesz do tego specjalistycznego sprzętu, nie wymaga to od Ciebie wcześniejszego przygotowania – sama dyktujesz tempo. Ponadto bieganie wyzwala hormony szczęścia, poprawia samopoczucie i spala tłuszcz. W dodatku masz czas by wszystko sobie dokładnie przemyśleć.

Jak zacząć?

  1. Zaopatrz się w buty sportowe do biegania, koszulkę i spodenki. Powinnaś się czuć swobodnie.
  2. Wyznacz sobie cel, np. ”chcę schudnąć 5 kg„ albo w „październiku przebiegnę 10 km na zawodach”, „chcę się lepiej czuć”.
  3. Wyjdź z domu – największym naszym przeciwnikiem jest leniuszek, który w nas mieszka – pokonaj go. Jeżeli przekroczysz próg reszta pójdzie jak z płatka. Z pewnością zrealizujesz to co sobie założyłaś. Pozbądź się wymówek - nie mów: „nie mam czasu” - idź pobiegać kiedy położysz już dzieci spać. Ja tak robię. To też jest ogromna zaleta biegania, że nie musisz się dostosowywać do grafiku w fitness clubie,  tylko biegasz kiedy możesz.
  4. Pamiętaj o rozgrzewce.
  5. Na początku podczas treningu przeplataj trucht z marszem, maszeruj więcej. W miarę zaawansowania skracaj czas marszu na rzecz truchtu.
  6. Urozmaicaj trasy – najlepiej by było gdybyś biegała zawsze po miękkim podłożu. Niestety jest to niemożliwe, więc raz wybierz się do parku, innym razem do lasu, na stadion, na plażę. Kombinuj do woli. Staraj się unikać biegania po asfalcie.
  7. Tempo odpowiednie dla Ciebie to takie tempo biegu, podczas którego możesz swobodnie rozmawiać.  Jeżeli dyszysz, sapiesz i brakuje Ci tchu – zwolnij. Pamiętaj, że sama dyktujesz tempo.
  8. Biegaj z partnerem lub z koleżanką – motywujcie się wzajemnie.
  9. Biegaj minimum 3 razy w tygodniu, robiąc jednodniowe przerwy. Unikaj biegania trzy dni pod rząd, a później 4 dni przerwy. Biegaj systematycznie.
  10. Nie biegaj za szybko, nie forsuj się. Bieganie ma być dla Ciebie przyjemnością. Podczas biegu zrelaksuj się słuchając fajnej muzyki, odpręż się, poczuj jak dotleniasz swoje ciało.